سیدناصر امامی میبدی درگفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری استان یزد گفت: فیلم کوتاه "خروج اضطراری" به نویسندگی و کارگردانی مهدی جعفری و تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد به عنوان تنها فیلم حوزه هنری کشور درجشنواره بین المللی فیلم های " کوتاه کوتاه " ژاپن حضور دارد.
وی افزود: این فیلم در پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم "کوتاه کوتاه" توکیو دربخش فیلم‌های آسیایی با دیگر فیلم‌های قاره کهن رقابت می‌کند.
سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به این که فیلم داستانی "خروج اضطراری" درشهرعقدا شهرستان اردکان ساخته شده است ادامه داد: این فیلم هفت و نیم دقیقه ای داستان پسر بچه‌ای را روایت می کند كه در اولین روز حضورش درمدرسه به طور زیرکانه قصد فرار از مدرسه را دارد اما با برخوردهای عجیبی روبرو می شود و... .
امامی میبدی اظهارداشت: جشنواره بین‌المللی فیلم "کوتاه کوتاه" توکیو دربخش های بهترین فیلم کوتاه بین الملل، بهترین فیلم کوتاه آسیایی و بهترین فیلم کوتاه ژاپنی برگزار می شود و جایزه نقدی هر بخش 600 هزار ین ژاپن است.
وی با بیان این که این جشنواره یکی ازمهمترین جشنواره‌های فیلم کوتاه درجهان است وبرگزیده جایزه بزرگ این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می شود ادامه داد: این جشنواره علاوه براعطای جایزه به برگزیدگان سه بخش اصلی، به برگزیدگان هر بخش از نگاه تماشاگران هم جایزه می دهد.
سرپرست حوزه هنری یزد با اشاره به این که مهدی جعفری تاکنون سه فیلم با موضوع کودک به تهیه کنندگی حوزه هنری استان یزد ساخته است گفت: فیلم "خروج اضطراری" تاکنون درجشنواره های بین المللی فیلم لوکانیا و اوورلوک ایتالیا و یازدهمین جشنواره آسیایی فیلم "چشم سوم" هند به نمایش درآمده است.
وی افزود: رتبه اول بخش فیلمنامه چهل وهشتمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان دنا نیز سال گذشته به این فیلم اختصاص یافت.                                                                                         

گفتنی است: فیلم های کوتاه " اینجا شهر من بود" ساخته تینا پاکروان و " کورسو" ساخته امید عبداللهی نیزبه نمایندگی از ایران درپانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های " کوتاه کوتاه " توکیو حضور دارند. 

این جشنواره خرداد ماه امسال در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا